Friday, October 1, 2010

MEREKA BERDUA





Monday, August 16, 2010

NAK IKAT MACAM ABI...


Anak sulung ummi....lepas mandi sebelum ke rumah mak pengasuh - minta ikat tuala dan pakai baju putih macam abi..... baju putih ni baju baru di butik ummi -
http://www.kh-goodboygoodgirl.blogspot.com/

Wednesday, June 9, 2010

NGERI! CEDERA PARAH! TERCABUT SEBELAH KAKI!!

Nasiblah ultraman....dah jumpa buku dengan ruas. Ameenlah lagi terrer. Lampu pun asyik nyala dah, tanda nazak dah tu....


Mengimbangi tahap "ternganganya" Abe Long bila tengok ultraman lawan raksasa plastik tu, ummi selalu cakap Saidina Hamzah lagi terrer. Lagi ternganga Abe Long tak paham apa ummi cakap. Tak pe, uumi akan terus bercakap, bercerita tentang pahlawan2 Islam agar sampai masa Abe Long akan faham sendiri.


kaki satu lagi adik Iman makan...hah hah

masa mula2 beli, terpegun Abe Long...
7hinggit je...hehehe

IMAN DAH 5 BULAN...





Gigi pun dah ada...


.sayang adik Iman, kata abe long Ameen.

Friday, May 7, 2010

INI BARU ANAK ABI......


HAH!!! NI BARU ANAK ABI.... BUTANG BAJU SENGET
HASIL TANGAN ABI KESAYANGAN UMMI, ABE LONG AMEEN & ADIK IMAN...ADUHAI...

MUKA GARANG TU...ANAK UMMI!



>>kak maryam,akak kenal ke baju saper ni...hehe!<<

Thursday, April 8, 2010

CIK DA...IMAN BUKAK MATA PUN CUN JUGAK...HEH HEH

teringat sms cik da..."gambar masa tido sokmo...bagi ubat tido ka? ke masa tido jah comey??hah hah"
cik E kata gambar iman yang ni macam mc donald
huh! kejam sungguh=)

sepet & rambut mencacak pun tak pelah iman kan....


note: bukan tangan ummi...heh heh
gambar acik-acik kat sekolah ummi yang cun melecun+baik hati


pesan abi+ummi : besar nanti jadi anak solehah sayang....

Tuesday, April 6, 2010

IMAN NURUL'ATIFAH = 3 BULAN UDAH....

Anak abi, anak ummi
bila besar nanti
jaga dirimu
jaga dirimu agar MENJADI HAMBA ALLAH YANG TAAT
jaga dirimu agar SELALU MENCINTAI RASULULLAH

Monday, March 22, 2010

AMEEN&IMAN SANA SINI SITU


MUHAMMAD AL-AMEEN & IMAN NURUL'ATIFAH






TERAPI TERBAIK UMMI....




Saat keletihan, saat jiwa ada rasa tertekan, saat ada rasa sedih bila TERTINGGI SUARA pada Ameen, melihat anak tidur adalah terapi terbaik ummi.... ada rasa sayu-maafkan ummi (abe long-ummi terpaksa cubit, pukul tangan bila ada gaya Abe Long yang perlu ditegah)....ada rasa tercabar-ummi mesti jadi ibu terbaik untuk Ameen&Iman, ada rasa takut - bagaimana keadaan dunia mereka nanti, semuanya ada dalam dada abi dan ummi.

UNTUK KALIAN, ABI & UMMI SEDAYA MAMPU SEDIAKAN YANG TERBAIK. UNTUK DUNIA KALIAN BILA SUDAH BESAR NANTI, ABI UMMI HADIAHKAN DIDIKAN BERPAKSI AL QURAN & SUNNAH, UNTUK MASA DEPAN AKHIRAT KALIAN, ABI UMMI WASIATKAN....TAATILAH ALLAH, CINTAILAH RASULULLAH!

Monday, February 8, 2010

ADA KANAK-KANAK BAHAGIA DI SINI.....


buku dan majalah ummi......huwaaa!!!


Ya....di sini memang ada kanak2 yang sangat bahagia....bahagia buat rumah bersepah dengan segala macam mak neneknya....Ameen le tu. Bangga sungguh dia bila ditanya, "Ameen buat apa tu?"

buatlah rumah bersepah Ameen selagi berdaya,
nanti kita kemas sama2 ya..

kereta yang tah apa jadinya....
hilang tayar, hilang stereng....nasib baik boleh pasang balik


muka ganas kanak2 itu....sape lagi.


UMMI BAHAGIAKAH??
huwaaaa....
memang bahagia ada anak yang hobinya sepahkan rumah.....huwaaa....

Friday, January 22, 2010

AMEEN DAN IMAN

ternganga ameen tengok abi tahnikkan iman


kenapa mata? "ameen layi,layi(lari,lari...)" jawab ameen.


BUAH HATI ABI & UMMI

Tuesday, January 12, 2010

MENANG CONTEST....ANUGERAH TERINDAH

Syoknya rasa bila kita berjaya dan menang sesuatu....itu yang ummi rasa sekarang.
A'la kulli hal, yang paling penting....tulislah sesuatu dari hati pasti, ia juga akan jatuh di hati....
Itu yang yang ummi pahatkan di minda. Sungguh, ketika menulis untuk contest ni memang ummi terasa benar sayu dan syahdunya. Memang ummi tulis apa yang ummi rasa dan harapkan untuk seorang anak yang lama ummi nantikan kehadirannya.

Ia juga hadiah terindah buat suami yang sentiasa disegani....

klik untuk ke entry ANUGERAH TERINDAH.

Jumpa lagi, dengan izin Allah.

SAYANGI DAN HARGAI APA YANG MENJADI MILIK ANDA HARI INI.... KERANA MUNGKIN ESOK TIADA PELUANG LAGI....