Saturday, August 29, 2009

TERBURAI SEGALA PERUT DAN USUS


Tak de apa nak cerita sebenarnya......cuma nilah keadaan kereta kontrol transformer yang beli untuk Ameen. Tak sampai 2 hari nak parah dikerjakan Ameen..... mula-mula takut dengan kereta tu, lepas tu bila dah hilang takut excited plak dah.....hancur kereta.....


" Ya Allah, jadikanlah anak ini anak yang soleh, yang meletakkan cintaMu dan redhaMu paksi tertinggi hidupnya. Hadiahkanlah anak ini kebijaksanaan, kecerdasan dan keluhuran hati....anugerahkanlah anak ini akhlak mulia yang meletakkan kekasihMu Rasulullah SAW sebagai model terbaik hidupnya.....Ameen ya Robb."

Saturday, August 8, 2009

ARGH!!! BOTAK LAGI?

Teringat kisah anak kawan ummi, kalau nak kene cukur kepala je mesti menjerit-jerit.... "TANAK, TANAK!!!!!!" Kawan ummi tanya, "Kenapa tak nak botak?" Lalu si kecik tu jawab, "TAK ENSEM KALAU BOTAKKKK!!!!!"

Semalam Ameen tukar imej.....dah lama ummi+abi serabut tengok rambut Ameen dah makin panjang. Rambut mencacak tu, geram ummi tengok.

Ameen 2,3 hari sebelum botak

dan sekarang...
v
v
v
v
v
vv
v
v
v
v
v
v
v
vv
v
v
v
v
v
vv

TADA!!!!!!

Ni dah kali ke 5/6 Ameen dibotakkan. Bukan apa, ikut petua orang hafaz al Quran kerap mencukur kepala merangsang perkembangan kepintaran anak. Anak seelok-eloknya cukupkan 40 kali cukur. Tak pe, budak kecik tetap indah dipandang mata walaupun botak....hehehehe.

ambil gambar sambil gelak-gelak dengan Ameen, bergegar le jawabnye....


kesimpulannya...

"BIAR BOTAK PUN....UMMI+ABI SAYANG JUGAK!!!"

Thursday, August 6, 2009

AMEEN MENGAJI DENGAN ABI



Gambar ni sebenarnya dah lama ummi ambil
Ameen kalau ummi dan abi nak mengaji dia pun akan sibuk sama
mesti nak Quran jugak bagi iqro' atau buku lain tak mo
Tak bagi mesti nangis guling-guling


Emmm ummi dan abi doakan agar anak ummi ni kekal suka mengaji dan sayang al Quran sampai besar, sampai akhir hayat ya sayang